دوره 4، شماره 1 - ( Winter 2016-- 1394 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 33-42 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Purehsan S, Falsafinejad M, Delavar A, Farokhi N, Borjali A. Metacognitive Beliefs and Students’ Tendency toward Drug Abbuse and Cross-level Effect of School-Bounding. PCP. 2016; 4 (1) :33-42
URL: http://jpcp.uswr.ac.ir/article-1-218-fa.html
تاثیر افکار ناکارآمد فراشناختی برگرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر و اثر میان سطحی پیوند با مدرسه (استفاده از رویکردچندسطحی). Practice in Clinical Psychology. 1394; 4 (1) :33-42

URL: http://jpcp.uswr.ac.ir/article-1-218-fa.html


چکیده:   (812 مشاهده)

هدف:هدف از پژوهش حاضربررسی باورهای مثبت و منفی درمورد نگرانی وگرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر با لحاظ اثر میان سطحی پیوند بامدرسه بود. روش: در این بررسی چندسطحی،1000 نفر دانش آموز دوره دوم مقطع دبیرستان به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شد و پرسشنامه های فراشناخت، پیوند بامدرسه و آمادگی به اعتیاد وید و بوچر را تکمیل نمودند. داده ها با استفاده از روش تحلیل میان سطحی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. یافته ها: یافته ها نشان می دهد که باورهای مثبت و منفی فراشناختی برگرایش دانش آموزان به مصرف مواد مخدر اثر معناداری دارد و متغیر پیوند با مدرسه برگرایش دانش آموزان به مصرف مواد اثر مستقیم و معنادار و بر رابطه بین باورهای منفی و باورهای مثبت در مورد نگرانی و گرایش به سوء مصرف مواد تاثیر غیر مستقیم و معناداری دارد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این تحقیق نشان دهنده اهمیت کاربرد رویکرد چند سطحی در زمینه گرایش به سوء مصرف مواد و اعتیاد و استفاده از دوسطح خرد و کلان برای تبیین پدیده اعتیاد و گرایش به سوء مصرف مواد است.

متن کامل [PDF 651 kb]   (623 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سوء مصرف و وابستگي به مواد
دریافت: ۱۳۹۴/۷/۳ | پذیرش: ۱۳۹۴/۹/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Practice in Clinical Psychology

Designed & Developed by : Yektaweb